Праведному Иоанну Кронштадтскому: молитвы.


Среда. Мч. Иусти́на Филосо́фа. Прав. Иоа́нна Кроншта́дтского (службу зри 20 декабря) . Аллилуия.

Прп. Диони́сия, игумена Глуши́цкого. Прп. Ага́пита Печерского, врача безмездного, в Ближних пещерах.

По Уставу, совершается аллилуйная служба (мч. Иусти́на Филосо́фа) (Б). По благословению настоятеля, может совершаться служба с «Бог Господь» (служба мч. Иусти́на Филосо́фа не имеет праздничного знака, совершается вместе со службой Октоиха) (А) . Приводим также порядок совершения полиелейной службы прав. Иоа́нна Кроншта́дтского (см. в Минее 20 декабря) (В) .

Примечание. Если накануне совершалась аллилуйная служба, то 9-й час не читается, а служба начинается вечерней (с «Царю Небесный...» и обычного начала).

Порядок чтений, согласно календарю:

А. На вечерне кафизма 9-я.

На «Господи, воззвах» стихиры на 6: Октоиха, глас 8-й – 3, и мученика, глас 2-й – 3. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен Минеи, глас тот же: «Дре́ву Кре́стному...».

Входа нет. Прокимен дня.

На стиховне стихиры Октоиха, глас 8-й. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен Октоиха, глас тот же: «Го́споди, егда́ Тя…».

По Трисвятом – тропарь мученика, глас 4-й. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен по гласу тропаря, от меньших: «Де́во Пренепоро́чная...».

На утрене на «Бог Господь» – тропарь мученика, глас 4-й (дважды). «Слава, и ныне» – Крестобогородичен по гласу тропаря, от меньших: «Де́во Пренепоро́чная...».

Кафизмы 10-я и 11-я. Малых ектений нет. Седальны Октоиха. Псалом 50-й.

Каноны: Октоиха 1-й со ирмосом на 6 (ирмосы единожды), 2-й на 4, и мученика на 4.

Библейские песни «Господеви поем…».

Катавасия по 3-й, 6-й, 8-й и 9-й песнях – ирмосы канона Минеи.

По 3-й песни – седален мученика, глас 5-й. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен Минеи, глас тот же.

По 6-й песни – кондак мученика, глас 2-й.

По 9-й песни поется «Достойно есть». Ексапостиларий Октоиха. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен Октоиха.

«Хвалите Господа с Небес…» и хвалитные псалмы.

Читается вседневное славословие.

На стиховне стихиры Октоиха, глас 8-й. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен Октоиха, глас тот же: «На Кресте́ пове́шена…».

По Трисвятом – тропарь мученика, глас 4-й. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен по гласу тропаря, от меньших: «Тя велича́ем, Богоро́дице, вопию́ще: Ты еси гора́...».

На часах – тропарь и кондак мученика.

На Литургии вседневные антифоны.

По входе – тропари и кондаки:

В храме Господском – тропарь дня: «Спаси, Господи…», тропарь мученика; кондак мученика. «Слава» – «Со святыми упокой…», «И ныне» – кондак дня: «Вознесыйся на Крест…».

В храме Богородицы – тропарь дня: «Спаси, Господи…», тропарь храма, тропарь мученика; кондак дня: «Вознесыйся на Крест…», кондак мученика. «Слава» – «Со святыми упокой…», «И ныне» – кондак храма.

В храме святого – тропарь дня: «Спаси, Господи…», тропарь храма, тропарь мученика; кондак дня: «Вознесыйся на Крест…», кондак храма, кондак мученика. «Слава» – «Со святыми упокой…», «И ныне» – «Предстательство христиан…».

Прокимен, аллилуиарий и причастен – дня.

Апостол и Евангелие – дня.

Б. Порядок аллилуйной службы (мч. Иусти́на Филосо́фа) см. 30 мая; особенности ее см. 31 мая.

На вечерне кафизма 9-я.

На утрене кафизмы 10-я и 11-я.

Кондаки на изобразительных в следующем порядке:

В храме Господском – кондак дневной: «Вознесыйся на Крест волею…», кондак мученика. «Слава» – «Со святыми упокой…», «И ныне» – «Предстательство христиан…».

В храме Богородицы – кондак дневной: «Вознесыйся на Крест волею…», кондак мученика. «Слава» – «Со святыми упокой…», «И ныне» – кондак храма.

В храме святого – кондак дневной: «Вознесыйся на Крест волею…», кондак храма, кондак мученика. «Слава» – «Со святыми упокой…», «И ныне» – «Предстательство христиан…».

Литургия в этот день не совершается. Вечерня бывает в свое время.

В. На великой вечерне «Блажен муж» – 1-й антифон.

На «Господи, воззвах» стихиры праведного, глас 6-й – 8 (первые две стихиры – дважды). «Слава» – праведного, глас тот же: «Селе́ния святы́х…», «И ныне» – догматик, глас тот же: «Кто Тебе не ублажи́т…».

Вход. Прокимен дня. Паримии праведного – 3.

На стиховне стихиры праведного, глас 5-й (со своими припевами). «Слава» – праведного, глас 8-й: «Еди́ному Бо́гу…», «И ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же: «Де́вственнии ли́цы...».

По Трисвятом – тропарь праведного (по выбору). «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный по гласу тропаря.

На утрене на «Бог Господь» – тропарь праведного (по выбору; дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный по гласу тропаря.

Кафизмы 10-я и 11-я. Малые ектении. Седальны праведного (по дважды) .

Полиелей. Величание праведного и избранный псалом. Седален праведного по полиелее, глас 8-й: «Оте́ческою любо́вию…» (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен, глас тот же (см., например, 2 июня, в службе свт. Никифора исповедника, патриарха Константинопольского, в седальнах по 3-й песни канона: «Яко Де́ву...»). Степенна – 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен праведного, глас 4-й: «Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде и упова́ет на Него́»; стих: «Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́тимися к Тебе́». Евангелие праведного. По 50-м псалме: «Слава» – «Молитвами святаго праведнаго Иоанна…». Стихира праведного, глас 6-й: «Тя земна́го а́нгела…».

Каноны: Богородицы со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и праведного на 8.

Примечание. У святых, имеющих полиелей, канон Богородицы иногда находится в Минее на ряду (см., например, 17 января и 30 ноября), но иногда на ряду его нет (см., например, 6 октября). В таком случае он заимствуется из дополнительной части Октоиха (глас 8-й: «Колесницегони́теля фарао́на…») или же из Часослова или Следованной Псалтири (глас 8-й: «Воду проше́д…»).

Библейские песни «Поем Господеви…».

Катавасия «Отверзу уста моя…».

По 3-й песни – седален праведного, глас 2-й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же: «Отрокови́це благода́тная...».

По 6-й песни – кондак и икос праведного, глас 3-й.

На 9-й песни поем «Честнейшую».

По 9-й песни «Достойно есть» не поется. Светилен праведного (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен Минеи: «А́нгели на Небеси́...».

«Всякое дыхание…» и хвалитные псалмы.

На хвалитех стихиры праведного, глас 8-й – 4 (первая стихира – дважды). «Слава» – праведного, глас 6-й: «И́стиннаго па́стыря…», «И ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же: «Ю́жика Твоя́...».

Великое славословие. По Трисвятом – тропарь праведного (по выбору). «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный по гласу тропаря.

На часах – тропарь и кондак праведного.

На Литургии блаженны праведного, песнь 3-я – 4 (со ирмосом) и песнь 6-я – 4.

По входе – тропари и кондаки:

В храме Господском и Богородицы – тропарь храма, тропарь праведного. «Слава» – кондак праведного, «И ныне» – кондак храма.

В храме святого – тропарь храма, тропарь праведного; кондак храма. «Слава» – кондак праведного, «И ныне» – «Предстательство христиан…».

Прокимен, аллилуиарий и причастен – праведного.

Апостол и Евангелие – дня и праведного.

Празднование в честь прославления святого праведного Иоанна Кронштадтского (1990) установлено по благословению Святейшего Патриарха Кирилла 11 июня 2009 года.

См.: Минея-Декабрь. Ч. 2. М., 2002. С. 529–543.

Богородичны седальнов можно заимствовать из служб Минеи. Например, по 1-м стихословии – Богородичен, глас 4-й: «Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая...» (см. 6 июня, в службе прп. Виссариона и прп. Илариона, в седальнах по 3-й песни канона); по 2-м стихословии – Богородичен, глас 5-й: «Те́плая Предста́тельнице...» (см. 1 июня, в службе мч. Иустина Философа, в седальнах по 3-й песни канона).

Календарь Устав Аудио Имя Божие Ответы Богослужения Школа Видео Библиотека Проповеди Тайна ап.Иоанна Поэзия Фото Публицистика Дискуссии Библия История Фотокниги Апостасия Свидетельства Иконы Стихи о.Олега Вопросы Жития святых Книга отзывов Исповедь Архив Карта сайта Молитвы Слово батюшки Новомученики Контакты

И.К.Сурский

Отец Иоанн Кронштадский.

Том 1 - Том2

...

ГЛАВА 82
К ПРОСЛАВЛЕНИЮ О. ИОАННА КРОНШТАДТСКОГО

Перепечатка из брошюры, напечатанной в г. Нарве в Эстонии в 1938 г. Книгоиздательством «За Церковь».

От издательства

Печатаемая Служба святого и преподобного отца нашего Иоанна Кронштадтского принадлежит перу одного известного епископа-исповедника Русской Церкви. Она была написана в 1933 году, ко дню 25-летия со дня кончины о. Иоанна Кронштадтского (20 дек. 1908 г.). Подлинный экземпляр рукописи нам был доставлен из России, и мы его опубликовываем полностью.

Почитание о. Иоанна Кронштадтского как всенародного пастыря и молитвенника, не прекращается в Русской Церкви. В других поместных церквах также чтится его память. В день 100-летия со дня рождения о. Иоанна, 19 окт. 1829 г., нам пришлось служить по нем панихиду в одном Сербском провинциальном соборе. Среди храма стоял большой портрет о. Иоанна, утопавший в зелени, окруженный светильниками. Панихида служилась перед портретом. Так сербское священство почтило память великого молитвенника земли Русской и светильника Православия.

Не мало в наше время домов, где портрет о. Иоанна Кронштадтского висит близ икон, или вместе с иконами, в где совершается призывание Кронштадтского праведника, как молитвенника и предстателя пред Богом. Сколько людей - и из живущих ныне - испытало в своей жизни силу молитвенного предстательства о. Иоанна. Сколько обновившихся духом, чрез его молитву, и исцеленных телесно!

Доставляя духовное утешение всем, почитающим его память, опубликованием настоящего документа современной церковной жизни в России, мы имеем долг сказать, что документ этот опубликовывается отнюдь не для церковно-богослужебного употребления. Церковь еще не высказала своего решающего слова в деле канонизации Кронштадтского праведника. Лишь на Поместном Соборе Русской Церкви может быть решен этот большой вопрос, и выявлена до конца воля Божия. До канонизации праведников, по ним Церковь служит лишь панихиды, хоти нередко к имени праведного присоединяется слово: «приснопамятный», а отпуск священник оканчивает: «...его же молитвами, - помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец».

Мы верим, что в будущем свершится всецерковное прославление о. Иоанна. Ибо Господь Иисус Христос уже прославил и прославляет его, искавшего лишь Божьей славы, и жизнь свою положившего во Христе.

Но время всецерковного прославления еще не настало, и образец прекрасного духовного творчества современной мученической Церкви, - эта печатаемая Служба предназначается лишь для келейного, т. е. частного употребления чтущих память о. Иоанна. А для всех остальных чад Церкви эта служба остается глубоко ценным документом церковной поэзии и церковной жизни наших дней.

Краегранесием (акростихом) наших дней да будет краегранесие вдохновенного канона этой Службы:

«Моя жизнь во Христе, Ему же пою во вся веки».

СЛУЖБА
Святого и Преподобного отца нашего
ИОАННА КРОНШТАДТСКОГО

Вечер, Блажен муж.

На Господи воззвах: стихиры, гл. 1.

Отче Иоанне преблаженне, всех святых подражатель был еси: святую веру патриархов стяжав, пророков и апостолов ревность, святителей же преподобие и богомыслие, исповедников дерзновение, безсребреников безмездную помощь, преподобных подвижников непрестанную молитву, сего ради святую твою память светлую празднуем.

Преподобие отче Иоанне, глас Евангелия Господня послушав и богатство и славу, яко прах, вменив, ближних твоих, яко отец истинный возлюбил еси, нищия и убогия питавый, всем же непрестанно вопия: возлюбите Господа и обрящете жизнь вечную, ничто же предпочтите паче любве Его, да егда приидет во славе, обрящете радость со святыми, с ними же и нас поминай, молитвенниче наш неусыпный.

Отче наш Иоанне богомудре, страхом утвердився Божиим, начало премудрости разумел еси, паки же страх любовию изгнал еси, яко страх муку имать, якоже апостол любве научил есть нас, любовию же Христу сраспявся, свойственнейший Ему быв; темже отче наш, верных украшал еси разумы и Бога любити стадо твое научил еси. Христа Бога моли даровати и нам благодать сию и велию милость.

Господь сила сердца моего, Господь мой свет ума моего, Господь покой- мой и радость моя, моя вера, надежда и любовь, сей есть пища моя и питие мое, одежда моя и покров. Вразуми убо и нас, отче святый, сия словеса твоя разумети и во Господе полагати спасение наше, подаждь и нам духа твоего, якоже Илия Елисею, да будет во Господе надежда наша, все упование наше.

Слава, гл. 8.

Жива будет душа моя, Господи, и восхвалит Тя, сице глагола Давид пророк. Такожде и ты, святе, от стражи утренния до нощи пел еси. Научи убо и нас, заблудшее твое стадо, познати тя, пастыря доброго, и вслед гласа твоего ходити и непрестанно купно с тобою взывати: пою Богу моему, дондеже есмь.

И ныне: предпразднеству* или Богородичен
Чтения 3 из Притчей, из общей Минеи
Стихиры на литии - храму: на Слава гл. 1-й.

Молящеся Духом Святым молимся, сего ради вся молитвы церковный дыхание Духа Святаго суть и вси христиане рождение Его есми. Прииди убо и вселися в ны, Душе Святый, помилуй и созижди вся ны, да будем вси едино Тело Христово. Такова бысть непрестанная молитва твоя, предивный Иоанне отче наш, и послуша тя Бог и помаза тя елеем радости вечныя.

* Аще служба творится 20-го числа декабря.

И ныне: предпразднеству или Богородичен.
На стиховны, стихиры гл. 4-й.

От пелен Господу присвоился еси, издетска смысл мужа совершенна стяжав и премудросте Божией возжелев весь Божия обитель был еси, отче наш Иоанне благодатне.

Честна пред Господом смерть преподобных Его.

Умом благодатию освященным святей Троице предстоя, блаженне Иоанне отче наш, небесными зарями сущия во тме греховней просвещал еси, освети и нас светом твоего боговедения.

Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Непостижимый свет ночи в тебе, преподобне отче, и свещу пресветлу постави тя Господь среди тьмы греховныя. Темже и мы тобою научена благодатную память твою поем, Иоанне.

Слава, глас 6-й.

Союзом любви апостолы Твоя связавый, Госноди. и отца нашего Иоанна, яко новаго благовестника любви Твоея поставивый, утверди и ныне, Спасителю наш, союз любве церковныя, да совокуплени поем Тя и неизреченную Твою благость.

И ныне - предпразднеству или Богородичен.

Тропарь: «Боже, Отец наших» или «В тебе, отче, известно, спасеся еже по образу» и пр. или глас 8-й:

Любовию Христовою уязвися, преподобие Иоанне, многи чада церковныя, яко отец ко Христу привел еси, сего ради память твою совершающе Спасово утешение приемлем и благодать Его исповедует.

На утрени.
по 1-м стихословии седален, глас 4-й.

Не презрел еси, отче Иоанне, ни странна, ни пришельца, но всем был еси благ и милости глубина, сирот отец и вдовам защита, нагих одеяние и алчущих пища. Помяни и пас, убогих чад твоих, и не отрипи от благодатныя любви твоея.


По 2-м стихословии - седален, глас 5-й:

Божественною силою укрепляем, победил еси невидимых врагов искушения и к свету невечернему приближился еси. Уврачуй и душ наших страсти и светом твоим облистай ны, яко врач и утешитель всем от Бога дай еси, Иоанне отче наш.

Слава и ныне, предпразднеству или Богородицей.
Седален по полиелеи, глас 8-й:

Слова Божия пламенный служителю, Иоанне богодухновенне, ты вместилище веры Христовой был еси, сего ради Господь, якоже нового Авраама отца многих постави тя. Моли убо, отче святый, всем нам, чадом Божиим быти и душам нашим спастися.

Слава и ныне, предпразднеству или Богородичен.
По 50-м псалме - самогласен, глас 6-й.

Преподобие отче Иоанне, во всю землю изыде вещание управлений твоих: тем на небесех обрел есн мзду трудов твоих, демонские погубил еси полки и ангельский достигл еси чины, ихже житию без порока и поревновал еси, дерзновение имея ко Христу Богу, мир испроси душам нашим.

КАНОН Святаго - По Уставу, его же краестрочие:
Моя жизнь во Христе, Ему же пою во вся веки.

ГЛАС 4-й.

Песнь 1-я, ирмос:

Моря Чермнаго пучину немокренными стопами древю шествовал Израиль крестообразно Моисеовыма рукама Амоликову силу в пустыни победил есть. Моя чувствования в Тебе утверди, Спасителю мой, да возмогу достойне воспети молитвы и подвиги Тя возлюбльшаго и Тобою возлюбленнаго служителя Твоего, отца нашего Иоанна. От юности первозданному апостолу последуя и Его светосиянным Крестом озарився, неведения мглы избегл еси, Христу хвалебную песнь воспева блаженне. Якоже Илия колесницею огненною, тако и ты колесницею добродетелей на небо взошел еси. Отнюду же ниспослати и нам жития исправление Господа умоли.

Богородичен:

Жезл прорасте, Дево, от корене Иессеова, цветоносяй всеблаженный плод спасения верою воспевающим Тя,

Песнь 3-я, ирмос:

Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи, Ты ми крепость, Господи, и прибежище и утверждение. И нравом причастник, и житием подражатель апостолом быв, богодухновенне, слово истины до конца исправил еси. Зрительно царства небесного душевное око твое, яко чисто, имея жизнь твою святе управил еси, отче предивный, сего ради о Бозе тя прославляем. Не трудящийся да не яст, сию апостольскую истину всей братии твоей вещал еси и дом трудолюбия нищим и болящим, воздвигл еси, да ся питают трудами рук своих, аще и немощны суть.

Богородичен:

Вся свет еси, Владычице, вся святыня, вся благость, вся - премудрость, вся можеши, яко Мати всемогущего, Едина и Та же всесовершенная, яко Мати всесовершеннаго Царя славы.

Песнь 4-я, ирмос:

Воздвижена Тя видевши Церковь на Креста солнца праведнаго ста в чину своем, достойно взывающи, слава силе Твоей, Господи. Основание твердо - Христа имея, вторый Авраам был еси, приемля от всех стран приходящая к тебе, и тех ко Господу приводил еси, и теми угодная Богу творил еси. Храм Богу сердце твое хотяй устроити, в дому Божием непрестанно служити возжелел еси и тамо небесныя доброты зрел еси. Росою подвигов твоих вся страсти телесный угасив, возжегл еси просвещение безстрастия и сын вечнаго дне был еси, отче блаженне.

Богородичен:

И нам подаждь, Владычице, чистоту сердечную, сыновнюю доверчивость и любовь, яже к Тебе, - всегда, и ныне, и присно, и во веки.

Песнь 5-я, ирмос:

Ты, Господи, мя свет, в мир пришел оси, Свет святый, обращаяй из мрачна неведения воспевающия Тя. Сподобился еси вышних дарований, отче, Господу твоему непрестанно служа и апостольские труды присноподражая. Тленныя твоея плоти сладострастие умертвив, душу нетленную благочестием оживил eси, u сию дом Духа Божественна сотворил еси. Евангелие Христово всем усердно проповедуя, трапезы Господней причастник повседневный был еси, сам себе и паству твою, яко жертву живу, и святу Богови устрояя.

Богородичен:

Едина от Троицы родила еси Пречистая, милосердия ради на земли явльшагося во двою естеству, Егоже непрестанно моли спасти души наша.

Песнь 6-я, ирмос:

Пожру ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти от бесовския крове очистившися милостию от ребр истекшею Ти кровию. Маслина плодовита в дому Господа твоего был еси, Иоанне богоявление, яко ведение божественное Господь дарова ти и в делании апостолъстем укрепи ТЯ. Уди тела Христова есте вы, тако со апостолом проповедал еси и Христа единаго любити учил еси, да вси едино будут, Житие твое свято, слово твое, богомудре, благодати Божией исполнено, сердце твое молитвы благодатныя сосуд быстъ, сего ради верою и любовию тя почитаем.

Богородичен:

Единая благая Владычице, яви владычество твое на нас, избавляющи нас от веяния скверны лукавых помышлений, от всяких бед и зол и козней демонских, яко благая Мати Божия.

Кондак, глас 3-й.

Божественныя веры проповеданием и любве Евангельския исполнением Церковь Христова тя отца нарече, преподобие Иоанне, и яко истинный отец чадом всем, и ныне зовеши со апостолом: приидите, обретохом желаемаго.

Песнь 7-я, ирмос:

В пещи персидстей авраамстии отроци любовию благоверия паче, нежели пламенем опаляемы взываху: благословен еси в Церкви славы Твоея, Господи. Промыслом Божиим свет благочестия среди тьмы тяжкия безбожия и неверия ты явился еси, отче, вся призывая звати: благословен еси в Церкви славы Твоея, Господи. Образ Божий человек есть, ты же, отче Иоанне, и зерцало любве Божией пресветло был еся и дом Святыя Троицы, Юже и мы грешнии прославляем. Юже от Господа благодать приял еси недуги и страсти исцеляти человеком, да вси с тобою единомудренне поют: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Богородичен:

Владычице, спаси род Твой, спаси единокровный Твоя, Спаси ны, Мати Живота и всего рода человеча, аще и недостойни есмы Тя Матерь себе нарещи, освяти, утверди и спаси нас молитвами Твоими.

Песнь 8-я, ирмос:

Руце распростер Даниил львова зияния в рове затче огненную силу угасиша, добродетелию поясавшеся иже благочестия рачители отроци зовуще: благословите все дела Господия Господа. Очисти сердца и мысли наши молитвами твоими и, яко землю плодоносну покажи я, да добродетелию препоясавшеся, зовем: благословите вся дела Господня Господа. Венцем благодатных даров венчался еси, премудрость высшую почитая и присно зовый: благословите вся дела Господня Господа. Слава Тебе, всесвятый Животворящий Душе, от Отца исходяй и в Сыне присно почиваяй, слава Тебе, Сыне Божий, Святым Духом освещаяй, укрепляяй и умудряяй нас, слава Тебе, Отче, благоволяй о нас присно Духом Святым, нераздельная Троице Единице, - помилуй нас.

Богородичен:

Яже миру рождши спасение, еяже ради от земли на высоту взяти быхом, радуйся Благословенная, Покрове и Державо, Стено и Утверждение, поющим чистая: Господа воспевайте дела и превозносите Его во веки.

Песнь 9-я, ирмос:

Камень нерукосечныя горы от несекомыя Тя, Дево краеугольный отсечеся Христос, иже совокупив расстояшаяся естества, тем веселящеся Тя, Богородице, величаем. Воистину свет миру явился еси, добродетелию украшен и пастырь изряден православный Церкве был еси, Христа прославляя, тем веселящеся тя, отче святый, ублажаем. Едино тело, Един Господь, едина вера, едино крещение, темже истинствующе в любви да возрастим в Него всяческая, иже есть глава Христос, яко же со апостолом преподобный отец наш заповеда. Князи людстии и царие воспеша тя и восхвалиша тя, ты же славу земную всю презрел еси и токмо с народом Божиим возжелал еси купно быти и прославляти Господа во веки.

Богородичен:

Иже во утробу всельшася Девыя и от Сея страшно и выше слова наздавша древнего Адама, Господа поем и славословим во веки.

Светилен, гл. 4-й.

Первозванному ученику Христову подражав, пастырь добрый воистину был еси и плод мног верный Господу Твоему привел еси и до последняго твоего издыхания взывал еси: моя жизнь во Христе есть.

Слава и ныне предпразднеству или Богородичен,
На хвалитех, стихиры, гл. 6-й.

О, крепосте моя, Иисусе, Сыне Божий! О, свете ума моего и мире, и радосте сердца моего, слава Тебе, слава Тебе избавителю от невидимых враг моих; тако, отче наш, вопиял еси ко Господу Твоему, тако и нас вразуми воспети всем сердцем, Господи, Спасителю наш, слава Тебе.

Образ Божий есте вы, сего ради храните великий образ сей, образ красоты Божией, образ безмерныя любве Его, да будете чада Отца вашего, иже на небесех, да будете святы, якоже и Отец ваш свят есть, Тако пастырю богомудрый, паству твою учил еси, тако и сам святи пожил еси.

Христос вочеловечися, призвав к покаянию разбойники и блудницы, и ты, пастырю многомилостивый, заповедь пастыреначальника исполняя с мытари ядяше и со грешники беседоваше, вся к покаянию призывая и вся научая молитися: Боже, милостив буди мне, грешному, Боже милостиве, слава Тебе.

Якоже пророци святии о пастырех израилевых, тако и ты, отче наш, о пастырех слезы проливал еси, сице глаголя: пастыри и паства согрешиша пред Тобою, Господи, все уклонишася вкупе непотребни быша, и что сотвориши нам, Господи; кровь завета Твоего вопиет от земли, обаче глас Твой не услышан есть, и что сотвориши нам, Господи; прежде даже до конца не погибнем, спаси вы.

Слава, глас 7-й.

Поклоняяся иконам святым, воспеваю Бога воплощеннаго, образ славы Отчия, воспеваю и Отца безначально Сына родившаго, прославляю богоподобно человеков, иже храмы Духа Святаго суть, такожде и в чувстве имею силу Креста Животворящаго. Таково бысть славное богословие твое, отче святый, имже великим учителем древним уподобился еси, образ Бога воплотившегося восхваляя.

И ныне, предпразднеству или Богородичен.
Славословие великое. Отпуст.

От автора. Я привел напечатанную выше службу Иоанну Кронштадтскому как замечательнейший документ творчества русского духа в годину лихолетья, гонения на святую православную веру, разрушения храмов, умерщвления священнослужителей. Эти великие исповедники-мученики думали о прославлении Бога, а не о земной своей жизни и составили службу угоднику Божию.

Тропарь, глас 1

Православныя веры поборниче, / земли Российския печальниче, / пастырем правило и образе верным, / покаяния и жизни во Христе проповедниче, / Божественных Таин благоговейный служителю / и дерзновенный о людех молитвенниче, / отче праведный Иоанне, / целителю и предивный чудотворче, / граду Кронштадту похвало / и Церкве нашея украшение, / моли всеблагаго Бога / умирити мир и спасти души наша.

Иной тропарь, глас 4

Российския земли пастырь добрый показался еси, / в служении пресвитерстем жизнь во Христе стяжав, / богомудре отче Иоанне. / Благодать изобильную от Владыки Христа приял еси: / недуги отгоняти, / малодушныя утешати, / в Тайне Пречистаго Тела и Крове верныя со Христом соединяти. / Сего ради восхваляем тя, / яко молитвенника о душах наших

Канон, Глас 1
Песнь 1

Ирмос: Песнь победную поим вси Богу, / сотворшему дивная чудеса мышцею высокою / и спасшему Израиля, / яко прославися.

Припев:

Чистоту помышлений даждь ми, Спасе мой, / еже воспети чистотою Ангелом подобнаго, праведнаго Иоанна пресвитера, / яко Ангела Господа Вседержителя.
Еже любити Христа и Ему служити, Иоанне святе, / делом и словом исполнил еси, / во священстве верным образ быв словом и житием.
Слава: Иоанну Крестителю подражая, / покаяния проповедниче, отче Иоанне праведне, / образ воздержания, целомудрия и девственника чистоту явил еси.
И ныне: Облагодати нас, Мати Божия, / еже к богоугождению житие наше управити, / да Твоею помощию и молитвами праведнаго Иоанна живот вечный наследуем.

Песнь 3

Ирмос: Камень, егоже небрегоша зиждущии, / сей бысть во главу угла: / Той есть Камень, / на немже утверди Церковь Христос, / Юже от язык искупи.

Припев: Святый праведный отче наш Иоанне, моли Бога о нас.

Апостольски трудился еси / от утра пастырскаго жития твоего даже до вечера, отче Иоанне, / николиже в любви к Богу и ближнему оскудевая.
Небеснаго Царствия взыскуя, / усердный делатель благих на земли явился еси, / молитвою веры недуги исцеляя и заблуждшия к покаянию призывая, святе.
Слава: Никогоже отвращался еси, / токмо отвергающихся Господа Иисуса Христа и Церкве Его Святыя, / Ейже сыны века сего противляются. / Но и о сих заблуждших в скорби мнозей моление твое к Богу возносити не преставал еси.
И ныне: Единение верных в Церкви Сына Твоего и Бога нашего сохрани, / Пречистая Дево Мати, / да присно в любви Христове друг ко другу утвердимся.

Господи, помилуй (трижды)

Седален, глас 2
Мы, немощнии, к тебе, праведне Иоанне, / яко сильному молитвеннику пред Богом, притекаем, / просяще недугом душевным и телесным исцеления, / в скорбех о гресех наших покаянием избавления, / стране нашей и людем ея мирное жительство / и вся потребная ко спасению.
Слава, и ныне, Богородичен: Отроковице благодатная, / Мати безневестная, Надеждо нашего спасения, / даждь нам в вере утверждение и во благочестивем житии преуспеяние, / в скорбех и печалех утешение. / Тя бо, яко Рождшую Спаса Христа, присно величаем.

Песнь 4

Ирмос: Духом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение, / проповедал еси, вопия: / внегда приближитися летом - познаешися, / внегда приити времени - покажешися. / Слава силе Твоей, Господи.

Припев: Святый праведный отче наш Иоанне, моли Бога о нас.

Ложная мудрования сынов века сего, возстающих противу истины Святыя Церкве Христовы, / отвергл еси, святе Иоанне, / словом и житием Православие утверждал еси, поя: / слава силе Твоей, Господи.
Имя Христово присно в сердце нося, святому Богоносцу Игнатию подражая, / в себе самом всякое приражение греха истребил еси, поя: / слава силе Твоей, Господи.

Слава: Сила Божия, в немощи совершающаяся, яви тя дивнаго чудотворца, / целителя недужных и немощных, учителя покаяния, молитвы делателя, поюща: / слава силе Твоей, Господи.
И ныне: Явилася еси, Владычице Богородице, благодатная Помощница праведному пресвитеру Иоанну, / присно молящемуся Ти и Сыну Твоему и благодарно поющему: / слава силе Твоей, Господи.

Песнь 5

Ирмос: Твой мир даждь нам, / Сыне Божий: / иного бо разве Тебе бога не знаем, / имя Твое именуем, / яко Бог живых и мертвых еси.

Припев: Святый праведный отче наш Иоанне, моли Бога о нас.

Благо мне, яко смирил мя еси, Господи, - / сице молился еси, терпя поношения хулителей твоих, святе Иоанне, / храня мир сердца твоего непрестанною молитвою и незлобием.
Облекся во Христа верою и причастием Святых Таин, / был еси тверд, яко скала, глаголя: / мне Христос полнота всех благ, живот и мир, превосходяй всяк ум.
Слава: Господни Трапезы присно причащаяся, / стяжал еси свет Христов, просвещающий всякаго человека, грядущаго в мир. / Сим же и нас просвети, Иоанне светоносче, тя почитающих.
И ныне: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей, Пречистая Дево, / общники славы Твоея соделай и нас, / Тя присно ублажающих.

Песнь 6

Ирмос: Пророка Иону подражая, вопию: / живот мой, Блаже, свободи из тли / и спаси мя, Спасе мира, зовуща: слава Тебе.

Припев: Святый праведный отче наш Иоанне, моли Бога о нас.

Оживляя душу непрестанною ко Господу молитвою, / сице взывал еси, Иоанне богомудре: / Господи, даждь ми любити всякаго человека, яко самаго себе. / Сию добродетель помози и нам стяжати.
Призывая имя Божие во спасение твое, / спасению многих послужил еси. / Да пребудем и мы в единении с Богом и любви между собою, / молимтися, отче Иоанне.
Слава: Разум богопросвещенный стяжал еси, Иоанне премудре, / о Святей Троице богословствуя, рекл еси, / высота истины сея животворна душе, в простоте сердца верующей.
И ныне: Избавителя нашего неизреченно рождшая, Пресвятая Дево, / буди нам грешным прибежище спасения / и вечныя жизни Ходатаица.

Господи, помилуй (трижды) Слава, и ныне:

Кондак, глас 3
Днесь пастырь Кронштадтский / предстоит Престолу Божию / и усердно молит о верных / Христа Пастыреначальника, / обетование давшаго: / созижду Церковь Мою / и врата адова / не одолеют ей.
Икос: Восхвалим, вернии, дивнаго пастыря Кронштадтскаго, благодати тезоименитаго, / светильника присногорящаго у Престола Святыя Троицы, / с Богородицею и со всеми святыми земли Российския / молящагося о спасении всех, имя Господне призывающих, / да укрепится в стране нашей Православие / силою Христа Пастыреначальника, обетование давшаго: / созижду Церковь Мою и врата адова не одолеют ей.

Песнь 7

Ирмос: Сущим в пещи отроком Твоим, Спасе, / не прикоснуся, ниже стужи огнь. / Тогда трие, яко единеми усты пояху, / и благословляху, глаголюще: / благословен Бог отец наших.

Припев: Святый праведный отче наш Иоанне, моли Бога о нас.

Настави нас, пастырю добрый, жизни во Христе, / по слову бо твоему, велико делание есть, еже побеждати грех, в нас живущий. / Да не опалится душа наша пламенем его, помолися.
Очищение наше и избавление есть Христос Спаситель, / Емуже ты, пастырю пречудный, / о нашем духовнем возрождении, чрез покаяние и исправление, помолися.
Слава: Силою Духа Святаго в непрестанней молитве / безстрастие стяжавый, добрый пастырю Иоанне, / страстей любогреховных нам избавитися помолися.
И ныне: Яви нам милость Твою, Богородице Дево, Мати Живота, / к Тебе с верою притекающим / и Сыну Твоему и Богу покаяние приносящим.

Песнь 8

Ирмос: Егоже ужасаются Ангели и вся воинства, / яко Творца и Господа, / пойте, священницы, прославите, отроцы, / благословите, людие, / и превозносите во вся веки.

Припев: Святый праведный отче наш Иоанне, моли Бога о нас.

Щедрою рукою твоею милостыню просящим подавал еси, Иоанне милостиве. / Не веде бо шуйца, еже твори десница твоя, / тщету бо земнаго стяжания на Небесная пременил еси.
Имущему дано будет и преизбудет, рече Господь, / тако и ты, отче Иоанне, тщанием велиим благодать Духа Святаго стяжал еси, / еюже и нас молитвами твоими ныне ущедри.

Слава: Хранение устом полагая, николиже суетная возглаголал еси, Иоанне, / закона Господня взыскуя, / и нас в нем ходити присно научаеши.
И ныне: Тя, Богородицу, вышшую Небес и чистшую светлостей солнечных, / в песнех немолчных воспевают Херувими и Серафими. / С нимиже и мы, недостойнии, Тя ублажаем.

Песнь 9

Ирмос: Живоприемный Источник приснотекущий, / светоносный Светильник благодати, / Храм одушевленный, Сень пречистую, / Небесе и земли пространнейшую, / Богородицу, вернии, величаем.

Припев: Святый праведный отче наш Иоанне, моли Бога о нас.

Иисуса Христа Пастыреначальника образ в себе нося, Иоанне, / уготовал еси по вся дни душу твою за паству полагати / и во гресех погибающих к Богу обращати.
Приносящих ти похвалу сию, отче Иоанне, / не отрини, но милость Христа Бога испроси / к прощению многих прегрешений.
Слава: Очима твоима присно взирая ко Господу, отче Иоанне, / врата сердца твоего отверста Ему имел еси, / да отверзется и нам дверь покаяния молитвами твоими.
И ныне: Христа Бога нашего, прежде век от Отца рожденнаго без матере, / Рождшагося же от Тебе без отца нас ради, / моли, Чистая Богоневесто, да спасение улучим, Тя величающе.

Светилен

Весь исполнился еси Света Христова, освятив себе Богови, / просвети и нас светом благодати Духа Святаго / молитвами твоими, Иоанне светоносне.
Слава, и ныне, Богородичен: Ангели на Небеси и человецы на земли Тя, / Богородице, яко Матерь Света, / непрестанно величаем.

Молитва

О великий чудотворче и предивный угодниче Божий, богоносне отче Иоанне! Призри на нас и внемли благосердно молению нашему, яко великих дарований сподоби тя Господь, да ходатай и присный молитвенник за нас будеши. Се бо страстьми греховными обуреваеми и злобою снедаеми, заповеди Божия пренебрегохом, покаяния сердечнаго и слез воздыхания не принесохом, сего ради многим скорбем и печалем достойни явихомся.

Ты же, отче праведне, велие дерзновение ко Господу и сострадание к ближним своим имея, умоли Всещедраго Владыку мира, да пробавит милость Свою на нас и потерпит неправдам нашим, не погубит нас грех ради наших, но время на покаяние милостивно нам дарует.

О святче Божий, помози нам веру Православную непорочно соблюсти и заповеди Божии благочестно сохранити, да не обладает нами всякое беззаконие, ниже посрамится правда Божия в неправдах наших, но да сподобимся достигнути кончины христианския, безболезненныя, непостыдныя, мирныя и Таин Божиих причастныя.

Еще молим тя, отче праведне, о еже Церкви нашей Святей до скончания века утвержденней быти, отечеству же нашему мир и пребывание в правде Божией испроси и от всех зол сохрани, да тако народи наши, Богом храними, в единомыслии веры и во всяком благочестии и чистоте, в лепоте духовнаго братства, трезвении и согласии свидетельствуют: яко с нами Бог! В Немже живем, и движемся, и есмы, и пребудем во веки. Аминь.

Канон святому праведному Иоанну Кронштадтскому

Тропарь, глас 1

Православной веры поборник, / земли Российской печальник, / пастырям правило и пример верным, / покаяния и жизни во Христе проповедник, / Божественных Таинств благоговейный служитель / и дерзновенный о людях молитвенник, / отче праведный Иоанн, / целитель и предивный чудотворец, / града Кронштадта похвала и Церкви нашей украшение, / моли всеблагого Бога / оградить миром мiр / и спасти души наши.

Иной тропарь, глас 4

Российской земле пастырем добрым ты явился, / в служении пресвитерском жизнь во Христе стяжав, / богомудрый отче Иоанн. / Благодать изобильную от Владыки Христа ты принял: / недуги отгонять, / малодушных утешать, / в Таинстве Пречистого Тела и Крови верных со Христом соединять. / Потому мы восхваляем тебя, / как молитвенника о душах наших

Канон, Глас 1
Песнь 1

Ирмос: Песнь победную / все воспоем Богу, / сотворившему дивные чудеса / мышцею высокою / и спасшему Израиля: / ибо Он прославился.

Припев:

Чистоту помышлений дай мне, Спаситель мой, / чтобы воспеть чистотою Ангелам подобного / – праведного Иоанна пресвитера, / как Ангела Господа Вседержителя.
Любить Христа / и служить Ему делом и словом / – это ты исполнил, Иоанн святой, / во священстве став для верных образцом / словом и житием.
Слава: Иоанну Крестителю подражая, / ты, покаяния проповедник, праведный отче Иоанн, / явил образ воздержания, целомудрия / и девственника чистоту.
И ныне: Облагодатствуй нас, Матерь Божия, / чтобы нам к богоугождению жизнь нашу направить, / да с Твоею помощью и по молитвам праведного Иоанна / мы жизнь вечную унаследуем.

Песнь 3

Ирмос: Камень, который отвергли строители, / он оказался во главе угла. / Это – скала, на которой Христос утвердил / ту Церковь, что из всех племен искупил.

Припев: Святой праведный отче наш Иоанн, моли Бога о нас.

Апостольски ты трудился / от утра пастырского жития твоего / даже до вечера, отче Иоанн, / никогда в любви к Богу и ближнему не ослабевая.
Небесного Царства взыскуя, / усердным исполнителем добрых дел на земли явился ты, святой, / молитвою веры недуги исцеляя / и заблудших к покаянию призывая.
Слава : Ни от кого не отвращался ты, / только от отрекающихся от Господа Иисуса Христа / и от Церкви Его святой, / которой сыны века сего противятся. / Но и о тех заблудших ты в скорби многой / моление твое к Богу возносить не прекращал.
И ныне: Единение верных / в Церкви Сына Твоего и Бога нашего / сохрани, Пречистая Дева-Матерь, / дабы мы в любви Христовой друг ко другу / навсегда утвердились.

Господи, помилуй (трижды)

Седален, Глас 2
Мы, немощные, к тебе, праведный Иоанн, / как к сильному молитвеннику пред Богом прибегаем, / прося недугов душевных и телесных исцеления, / в скорбях о грехах наших – покаянием избавления, / стране нашей и людям ее мирное житие / и всё, потребное ко спасению.
Слава, и ныне, Богородичен: Отроковица Благодатная, / Матерь брака не познавшая, / Надежда наша на спасение! / Даруй нам в вере утверждение / и во благочестивой жизни возрастание, / в скорбях и печалях утешение. / Ибо мы Тебя, как родившую Спасителя Христа, / непрестанно величаем.

Песнь 4

Ирмос: Духом провидя Слова воплощение, / ты, пророк Аввакум, проповедовал, взывая: / "Когда приблизятся годы, будешь познан; / когда наступит время, явишься". / Слава силе Твоей, Господи!

Припев: Святой праведный отче наш Иоанн, моли Бога о нас.

Ложные мудрствования сынов века сего, / восстающих против истины Святой Церкви Христовой, / отверг ты, святой Иоанн, / и словом и житием Православие утверждал, воспевая: / "Слава силе Твоей, Господи!"
Имя Христово всегда в сердце своем нося, / святому Богоносцу Игнатию подражая, / в себе самом истребил ты всякое приражение греха, / воспевая: "Слава силе Твоей, Господи!"
Слава: Сила Божия, в немощи совершающаяся, / явила тебя дивным чудотворцем, / целителем недужных и немощных, / учителем покаяния, молитвы делателем, поющим: / "Слава силе Твоей, Господи!"
И ныне: Явилась Ты, Владычица Богородица, / Благодатной Помощницей праведному пресвитеру Иоанну, / всегда молящемуся Тебе и Сыну Твоему / и благодарно поющему: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Песнь 5

Ирмос: Твой мир даруй нам, Сын Божий, / ведь иного, кроме Тебя бога не знаем, / имя Твое именуем, / ибо Ты – Бог живых и мертвых.

Припев: Святой праведный отче наш Иоанн, моли Бога о нас.

"Благо мне, что Ты смирил меня, Господи", / – так ты, святой Иоанн, молился, / терпя поношения твоих хулителей, / храня мир сердца твоего / непрестанною молитвою и незлобием.
Облекшись во Христа верою / и Причастием Святых Таин, / был ты тверд, как скала, возглашая: / " Для меня Христос – полнота всех благ, / жизнь и мир, превосходящий всякий ум!"
Слава: Господней Трапезы постоянно причащаясь, / стяжал ты свет Христов, / просвещающий всякого человека, приходящего в мiр. / Им просвети, Иоанн-светоносец, / и нас, тебя почитающих.
И ныне: Изумился весь мiр / о Божественной славе Твоей, Пречистая Дева; / общниками славы Твоей соделай и нас, / Тебя непрестанно прославляющих!

Песнь 6

Ирмос: Пророку Ионе подражая, я взываю: / "Жизнь мою, Благой, от гибели избавь / и спаси меня, Спаситель мiра, / взывающего: Слава Тебе!"

Припев: Святой праведный отче наш Иоанн, моли Бога о нас.

Оживляя душу непрестанной ко Господу молитвою, / так взывал ты, Иоанн богомудрый: / "Господи, дай мне любить всякого человека, как самого себя!" / Помоги и нам стяжать такую добродетель.
Призывая Имя Божие во спасение твое, / послужил ты спасению многих. / Да пребудем и мы в единении с Богом и в любви между собой, / молимся, тебе, отче Иоанн.
Слава: Разум богопросвещенный стяжав, Иоанн премудрый, / ты, о Святой Троице богословствуя, сказал: / "Высота истины этой животворна для души, / в простоте сердца верующей".
И ныне: Избавителя нашего неизреченно родившая, / Пресвятая Дева! / Будь для нас грешных прибежищем спасения / и вечной жизни Подательницей.

Господи, помилуй (трижды) Слава, и ныне:

Кондак, Глас 3
В сей день пастырь Кронштадтский предстоит престолу Божию / и усердно молит о верных Христа Пастыреначальника, / давшего нам обетование: / "Воздвигну Церковь Мою, / и врата ада не одолеют ее!"
Икос: Восхвалим, верные, дивного пастыря Кронштадтского, / благодати соименного, / светильника, всегда горящего у престола Святой Троицы, / с Богородицею и со всеми святыми земли Российской молящегося о спасении всех, / Имя Господне призывающих, / да укрепится в стране нашей Православие / силою Христа Пастыреначальника, / давшего нам обетование: / "Воздвигну Церковь Мою, / и врата ада не одолеют ее!"

Песнь 7

Ирмос: Находившихся в печи / отроков Твоих, Спаситель, / не коснулся и не потревожил огонь. / Тогда трое, как бы едиными устами / воспевали и благословляли, возглашая: / "Благословен Бог отцов наших!"

Припев: Святой праведный отче наш Иоанн, моли Бога о нас.

Научи нас, пастырь добрый, жизни во Христе, / ибо по слову твоему, великое делание – побеждать грех, в нас живущий. / Да не опалится душа наша пламенем его, помолись.
Очищение наше и избавление / есть Христос Спаситель / Ему ты, пастырь пречудный, / о нашем духовном возрождении / через покаяние и исправление помолись.
Слава: Силою Духа Святого / в непрестанной молитве бесстрастие стяжавший, / добрый пастырь Иоанн! / От страстей, любовью ко греху рожденных / нам избавиться помолись.
И ныне: Яви милость Твою, / Богородица Дева, Матерь Жизни, / нам, к Тебе с верою прибегающим / и Сыну Твоему и Богу покаяние приносящим.

Песнь 8

Ирмос: Кого ужасаются Ангелы и все воинства, / как Творца и Господа, / воспойте священники, прославьте отроки, / благословляйте люди / и превозносите во все века!

Припев: Святой праведный отче наш Иоанн, моли Бога о нас.

Щедрою рукою твоею / милостыню просящим подавал ты, милостивый Иоанн: / ибо не ведала левая рука твоя, / что творила правая: / ведь непрочное стяжание земное / ты на небесное обменял. "Имеющему дано будет, и в преизбытке", сказал Господь; / так и ты, отче Иоанн, с усердием великим / благодать Духа Святого приобрел; / и нас молитвами твоими ныне / ею щедро одели.
Слава: Стражу к устам своим приставив, / никогда пустого ты, Иоанн, не говорил, / закона Господня взыскуя; / и нас в нем ходить научаешь.
И ныне: Тебя, Богородицу, высочайшую небес / и чистейшую сияний солнечных, / в песнопениях неумолкающих / воспевают Херувимы и Серафимы. / С ними и мы, недостойные, Тебя прославляем.

Песнь 9

Ирмос: Жизнь принявший источник неиссякающий, / светоносный светильник, весь из золота, / храм одушевленный, скинию пречистую, / неба и земли пространнейшую – Богородицу / мы, верные, величаем.

Припев: Святой праведный отче наш Иоанн, моли Бога о нас.

Иисуса Христа Пастыреначальника образ в себе нося, / приготовился ты, Иоанн, на всякий день / душу твою за паству полагать / и во грехах погибающих к Богу обращать.
Приносящих тебе эту похвалу, / не отринь, отче Иоанн, / но милость Христа Бога испроси / к прощению многих согрешений.
Слава: Очами твоими, отче Иоанн, / непрестанно ко Господу взирая, / врата сердца твоего отверстыми Ему имел; / да отверзется и нам дверь покаяния / молитвами твоими.
И ныне: Христа Бога нашего, / прежде веков от Отца рожденного без Матери, / родившегося же от Тебя без отца нас ради, / моли, Чистая Божия Невеста, / да получим спасение, Тебя величая.

Светилен

Весь исполнился ты Света Христова, / освятив себя для Бога; / просвети и нас светом благодати Святого Духа / по молитвам твоим, светоносный Иоанн.
Слава, и ныне, Богородичен: Ангелы на небе и мы, люди, на земле / Тебя, Богородица, как Матерь Света, / непрестанно величаем.

Молитва

О великий чудотворец и предивный служитель Божий, богоносный отче Иоанн! Воззри на нас и внемли благосердно молению нашему, ибо великих дарований удостоил тебя Господь, чтобы был ты за нас ходатаем и постоянным молитвенником. Ибо вот, мы, страстями греховными обуреваемые и злобою снедаемые, заповедями Божиими пренебрегли, покаяния сердечного и слезного воздыхания не принесли; потому и многих скорбей и печалей достойными оказались.

Ты же, отче праведный, великое дерзновение ко Господу и сострадание к ближним своим имея, умоли Всещедрого Владыку мiра, да прострет Он милость Свою на нас и потерпит неправды наши, не погубит нас из-за грехов наших, но время на покаяние милостивно нам дарует.

О святой Божий! Помоги нам веру Православную непорочно соблюсти и заповеди Божии благоговейно сохранить, да не овладеет нами никакое беззаконие, и да не будет в поношении правда Божия из-за неправд наших, но да сподобимся мы достигнуть кончины христианской, безболезненной, непостыдной, мирной и Таинств Божиих причастной.

Еще молим тебя, отче праведный, о том, чтобы Церковь наша Святая до скончания века пребывала непоколебимой, отечеству же нашему мир и пребывание в правде Божией испроси и от всех зол сохрани, дабы так народ наш, Богом хранимый, в единомыслии веры и во всяком благочестии и чистоте, в красоте духовного братства, трезвении и согласии свидетельствовал, что с нами Бог! В Нем мы живем, и движемся, и существуем, и пребудем вовеки. Аминь.